Singapore

10 mei 2016 - Bandung, Indonesië

Na Myanmar een snelle stop in Singapore. Opweg naar Singapore hadden we vertraging omdat er een vrouw aan het bevallen was in het vliegtuig.. Die hadden we nog niet eerder gehoord. We komen dus laat aan in Singapore, maar gelukkig staat Arjan (vriend van m'n vader) ons daar al op te wachten.

Na een goede nacht geslapen te hebben gaan we eerst gezellig ontbijten met Arjan en zijn familie. Daarna moeten we helaas opzoek naar een nieuwe camera, aangezien onze eigen kapot was gegaan op onze laatste dag in Myanmar.. Dus de eerste dag door de grote winkelcentra van Singapore rondgelopen en uiteindelijk precies dezelfde camera weer gekocht (en heerlijke donuts)!

Die avond zijn we met Arjan en zijn vrouw naar de film geweest. Heel leuk als je al zolang niet geweest bent!

De volgende dag lekker rondgelopen in Singapore, naar de botanische tuinen, Orchard road (niet binnen ons budget) en China town. Het voelt wel weer fijn om een keer in een grote stad te zijn, waar niet alles zo chaotisch is (we missen het constante getoeter totaal niet!). Eenmaal terug in het appartement nog even lekker gezwommen, om later op de avond mee uit eten genomen te worden naar een heerlijk visrestaurant. Hier hebben we voor het eerst krab op, echt backpacker voedsel haha.

De laatste dag in Singapore wilden we naar een bakkerij gaan die bekend zouden staan vanwege hun heerlijke (en mooie) milkshakes (met cake erin!). Dus in de bus, even gezocht en gevonden! Echter komen we er bij binnenkomst achter dat ze helaas niet op maandag de shakes verkopen.. En welke dag is het vandaag, juist maandag.. Jammer van de shake, maar gelukkig hadden ze ook nog heerlijke taart, dus we verlieten de shop toch met een voldaan gevoel.

Daarna naar het Marina Bay hotel. We waren naar binnengelopen, maar hadden geen idee waar we heen moesten, dus volgenden we maar wat mensen de lift in. Uiteindelijk kwamen we zo uit bij het zwembad. Wel heel mooi, maar ook wel heel druk.. Nog wat foto's gemaakt van het mooie uitzicht en toen weer naar beneden gegaan. Die avond tot laat in de stad gebleven om Singapore bij nacht te kunnen zien, en het was het zeker waard, zo mooi met al die verlichte gebouwen!

Ondanks dat we er niet lang geweest zijn, was Singapore wel echt een hele leuke stad! Je hebt er echt alles, van een strand tot een pretpark, en heerlijk eten, overal! We snappen nu wel waarom Arjan hier is gaan wonen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl